Wat kun je verwachten?

Voor ons is naar de kerk gaan heel gewoon, maar we begrijpen dat het voor jou heel spannend kan zijn. Juist daarom zullen we proberen je een gevoel te geven dat je er bij hoort. Om je wat over de drempel te helpen, kan je hier lezen wat je kan verwachten tussen voor- en achterdeur.

Impressie

Bij ons houden we van een ongedwongen sfeer en zien graag dat je jezelf bent. De bijbelstudie start om 9.45 uur en de eredienst om 10.45 uur. Maar je bent vrij om te kiezen voor het tijdstip wat jou uitkomt.

Te vroeg of te laat kan je bij ons niet zijn.

Mocht de dienst al begonnen zijn, kom dan gewoon binnen en zoek een plekje in de zaal.

WhatsApp Image 2021-10-27 at 19.00.06.jpeg
​​Programma

Iedere week hebben we een dienst. Altijd op zaterdagochtend, dit is voor ons de Sabbatochtend. Deze dienst bestaat uit twee delen die los van elkaar staan. Je kan beide delen bezoeken of ieder afzonderlijk, je mag zelf kiezen!

Vanaf 9.30 uur ben je welkom in de kerk, je ziet dan hier of daar mensen bezig met het treffen van voorbereidingen. Zoek gerust een plekje in de zaal of maak kennis met wie er is.

Van 9.45 tot 10 uur beginnen we gezamenlijk met gebed en muziek, waarna we uit elkaar gaan in verschillende groepen voor bijbelstudie. Iedere groep bespreekt een bijbels of actueel onderwerp met elkaar.

Een broeder of zuster kan je helpen om een groep voor jou te zoeken. Voel je vrij om mee te praten of alleen te luisteren. Doe waar jij je het meest gemakkelijk bij voelt. Kinderen, tieners, jeugd en volwassenen hebben eigen groepen.

Van 11.00 tot ongeveer 12.00 uur is er een centrale samenkomst. Ook hier wordt gebeden, gezongen en regelmatig een kinder(bijbel)verhaal verteld. Soms wordt er een special (muziekstuk, zang of gedicht) voorgedragen. Ook is er altijd een overdenking, een verdieping in de bijbel welke wordt gebracht door een voorganger. In sommige gevallen worden de mensen in de zaal hierbij (actief) betrokken, maar wees niet bang, voel je niet verplicht. Je kan ook gewoon in de zaal zijn en het over je heen laten komen.

De eredienst wordt ook live uitgezonden via ons YouTube kanaal . Dit is ook een manier om deel te nemen aan onze diensten.

​

Rond 12.00 uur is het afgelopen en blijven we nog even na om te praten met iets te drinken en wat lekkers.

Engels

Ben je de Nederlandse taal niet goed machtig, of neem je een buitenlandse gast mee? De centrale samenkomst wordt altijd direct vertaald in het Engels. Via een headset kan je meeluisteren. Wil je gebruik maken van een headset vraag het gerust of loop even naar de techniek achter in de grote zaal.

Sennheiser App